آرشیو اسفند ماه 1401

آرتانسیم تولیدکننده داکت اسپلیت، چیلر و فن کویل

معرفی بهترین داکت اسپلیت صنعت تهویه مطبوع

۶ بازديد

داکت اسپلیت آرتانسیم یا اسپلیت کانالی نوعی سیستم تهویه مطبوع است که با توجه به قابلیت‌های زیادی که دارد در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود.

معرفی بهترین داکت اسپلیت صنعت تهویه مطبوع
 
 

استقلال دمایی در هر فضا، تعمیر و نگهداری آسان داکت اسپلیت آرتانسیم باعث گردیده تا از آن در پروژه‌های ساختمانی مختلفی مثل؛ محیط‌های تجاری، اداری و مسکونی استفاده کنند. گروه صنعتی آرتانسیم در زمینه طراحی و ساخت انواع سیستم‌های تهویه چون داکت اسپلیت فعالیت می‌کند، در ادامه با سه مدل از پرفروش‌ترین و بهترین داکت اسپلیت‌‌ آرتانسیم آشنا می‌شوید.

 

 

معرفی داکت اسپلیت

داکت اسپلیت از دو بخش یونیت داخلی و یونیت خارجی ساخته شده که فعالیت این دو یونیت در کنار یکدیگر سیکل تبرید تراکمی را تشکیل می‌دهد. یونیت داخلی در فضای داخل ساختمان و یونیت خارجی در محیط خارج از ساختمان(پشت‌بام یا تراس) نصب می‌شود و به وسیله لوله‌های مسی به یکدیگر متصل می‌شوند.

داکت اسپلیت مدل 30ANT

یکی از بهترین داکت اسپلیت آرتانسیم با ظرفیت 37 هزار، مدل 30ANT است که ولتاژ برق مصرفی آن بین 220 تا 240 ولت است. این مدل سیستم تهویه مطبوع آرتانسیم که به صورت تک فاز عرضه گردیده برای افزایش بهره‌وری به فرکانس 50 هرتز نیاز دارد.

میزان صدای این دستگاه در زمان روشن بودن 39 دسی‌بل است در حالی که متوسط میزان تولید صدا در داکت اسپلیت باید 42 دسی‌بل باشد، به همین دلیل می‌توان آن را از جمله دستگاه‌های کم صدا معرفی کرد. در این مدل از دو نوع کمپرسور روتاری و اسکرال استفاده شده که منجر به مصرف انرژی و صدای کمتر در زمان فعالیت می‌شود. جریان مصرف یونیت داخلی یا اواپراتور در این تهویه مطبوع 6.1 آمپر و یونیت خارجی یا کندانسور 11 آمپر است.

 

داکت اسپلیت مدل 18ANT

یکی از رایج‌ترین و پرفروش‌ترین داکت اسپلیت‌های آرتانسیم، مدل 18ANT است که با ظرفیتی برابر با 26 هزار موجب سرمایش و گرمایش محیط داخلی می‌شود. ظرفیت گرمایشی داکت به همان اندازه، توان مصرفی تهویه مطبوع  را افزایش می‌دهد. برق مصرفی این مدل داکت اسپلیت آرتانسیم بین 220 تا 240 ولت است و برای نصب آن در محیط مسکونی و محل کار نیاز به برق تک فاز دارید، علاوه بر این موضوع یونیت داخلی صدای بسیار کمی دارد به طوری که صدای آن در زمان روشن بودن از صدای یخچال کمتر است.

توان مصرفی تهویه مطبوع  در کمترین حالت 0.32 کیلو وات و در حالت سرمایش برابر با 0.68 کیلو وات است. کمپرسور استفاده گردیده در این دستگاه از نوع روتاری است. این کمپرسور از دو بخش تشکیل گردیده، فعالیت بخش داخلی باعث فشرده‌سازی و مکش در بخش دیگری از کمپرسور می‌شود.

لیبلیبلیبل

داکت اسپلیت مدل 48ANT

 

تهویه مطبوع دیگری که در کنار دو مدل بالا به عنوان پرفروش‌ترین و بهترین داکت اسپلیت آرتانسیم معرفی می‌شود، مدل 48ANT است که با مصرف برق 380 تا 420 ولت کار می‌کند و فرکانس مورد نیاز آن برای افزایش بهره‌وری 50هرتز است. میزان صدای تهویه مطبوع 48ANT در زمان روشن بودن حدود 40 دسی‌بل است که در مقایسه با دو داکت دیگر صدای بسیار بیشتری دارد.   

 

کمپرسور این تهویه مطبوع از نوع اسکرال یا حلزونی است که مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، بدین ترتیب جریان مصرفی یونیت داخلی این تهویه مطبوع  8 آمپر و جریان یونیت خارجی آن 7 آمپر است.

خرید داکت اسپلیت

 در زمان خرید داکت اسپلیت آرتانسیم باید به نکات مهمی توجه کنید که عدم توجه به آن‌ها باعث انتخاب اشتباه و کاهش راندمان و بازده دستگاه می‌شود.

انتخاب ظرفیت

در زمان خرید تهویه مطبوع آرتانسیم به ظرفیت دستگاه توجه کنید، دستگاه مورد نظر باید با توجه به فضایی که نصب انتخاب شود. برای مثال؛ بهترین ظرفیت داکت اسپلیت یک واحد مسکونی 70 متری با یک واحد 120 متری تجاری ظرفیت یکسانی ندارند.

99666

 

نوع گاز مبرد دستگاه

 گاز مبرد استفاده گردیده در بیشتر داکت‌ها 410 Rو22R است که از این دو نوع گاز 22R بسیار مخرب و آسیب‌زننده است. کسانی که دوست‌دار محیط زیست هستند قطعا گاز 410R را انتخاب می‌کنند که هم به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند و هم مصرف برق بسیار کم و راندمان بسیار زیادی دارد.

اینورتر یا معمولی

تهویه مطبوع آرتانسیم مدل اینورتر در مقایسه با مدل معمولی، مصرف برق بسیار پایین و قیمت بالایی دارد. دستگاه‌ اینورتر در زمان روشن بودن صدای بسیار کمی دارد از این رو برای محیط‌های مسکونی انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. بهترین مدل داکت اسپلیت اینورتر دار است.

میزان صدا

یکی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید تهویه مطبوع، توجه به صدای تهویه مطبوع در زمان روشن بودن است. به منظور کاهش میزان صدا، یونیت داخلی را درون سقف کاذب نصب می‌کنند. اگر برای محیط مسکونی به دنبال خرید تهویه مطبوع آرتانسیم هستید، بهتر است یک نوع کم صدا را انتخاب کنید. بهترین داکت اسپلیت صدای بسیار کمی نسبت به سایر مدل ها دارد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

 

این نکته بسیار مهم است که تهویه مطبوع خریداری گردیده گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد. گارانتی و خدمات پس از فروش بهترین داکت اسپلیت آرتانسیم شامل تعویض کمپرسور و سایر قطعات فنی دستگاه است.

ابعاد و اندازه

 قبل از خرید باید ابعاد فضایی که یونیت داخلی در آن قرار می‌گیرد را مشخص کنید و یکی ازبهترین انواع داکت اسپلیت را با توجه به ابعاد فضای مورد نظر انتخاب کنید.

قصثقثصق

آرتانسیم

 

عملکرد داکت اسپلیت آرتانسیم بسیار شبیه به کولرگازی است. این سیستم تهویه مطبوع در ظرفیت‌های 18 هزار تا 60 هزار ساخته می‌شود. هوای گرم یا سرد تولید گردیده از طریق کانال‌هایی که از جنس فلکسی‌بل یا پلی یورتان است به محیط داخلی منتقل می‌شود. توزیع هوای سرد و گرم توسط بهترین تهویه مطبوع بسیار متوازن و متعادل انجام می‌شود و همین موضوع به یکی از دلایل افزایش تقاضا تهویه مطبوع تبدیل گردیده است.

خبر فوری

معرفی بهترین سایت های خرید داکت اسپلیت

۷ بازديد

اگر گذرتان به مراکز عمومی، از دفاتر خدماتی و فروشگاه ها و مساجد گرفته تا مغازه ها و مراکز خرید افتاده باشد، حتما متوجه وجود داکت اسپلیت در آنها شده اید. سیستمی گرمایشی و سرمایشی با قدرت بالا که استفاده از آن در آب و هوای چند رنگ کشور ما بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به بیانی ساده، داکت اسپلیت ها می توانند با توجه به آب و هوای متغیر کشورمان، بهترین انتخاب برای ایجاد محیطی معتدل باشند.

 

از طرف دیگر؛ یکی از دلایل افزایش تقاضا برای خرید داکت اسپلیت، قابلیت توزیع هوای مطلوب به شکل کاملا متوازن و معتدل در همه محیط ها است. در حال حاضر داکت اسپلیت ها در ظرفیت های مختلفی طراحی و عرضه می شوند. از این رو از جمله مهمترین موارد در زمان خرید داکت اسپلیت، توجه به ظرفیت دستگاه است.

معرفی بهترین سایت های خرید داکت اسپلیت

برای خرید داکت اسپلیت نیازمند برخی اطلاعات هستید که در ادامه این مطلب به آنها می پردازیم. بنابراین اگر تصمیمتان برای خرید این محصول جدی است، تا پایان همراه ما باشید.

 
 

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت ها از جمله تجهیزات پر استفاده برای تامین گرمایش یا سرمایش در محیط های مختلف هستند. این تجهیزات به صورت کلی شامل دو قسمت می شوند: یونیت داخلی و یونیت خارجی.

یونیت داخلی همانطور که از نامش پیداست در زیر سقف یا همان داخل سقف کاذب نصب می شود. اواپراتور یا هواساز نام دیگر یونیت داخلی است که توسط لوله های مسی عایق گردیده با یونیت خارجی مرتبط می شود.

یونیت خارجی هم در فضای باز جانمایی می شوند و از طریق یک جفت لوله مسی به یونیت داخلی وصل می شود. نام دیگر یونیت خارجی کندانسینگ یونیت است که شامل کویل کندانسور، فن کندانسور و کمپرسور می شود.

پس از آن که کندانسور گاز خنک شده را به یونیت داخلی ارسال کرد، گرمای محیط توسط گاز در یونیت داخلی گرفته شده و تبدیل به هوای سرد می شود. در نهایت هوای سرد توسط فن به محیط دمیده می شود.

انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها در مدل های متنوعی تولید می شوند که هر کدام می توانند با توجه به شرایط محیطی، استفاده شوند. حالت کلی انواع داکت اسپلیت از نظر نیروی محرکه شامل دو گروه اینورتور و معمولی است. برای خرید داکت اسپلیت نیاز است که انواع داکت اسپلیت را بشناسید.

داکت اسپلیت های مدل اینورتور، از فناوری دور متغیر استفاده گردیده است. در واقع سرعت متغیر مهمترین اختلاف بین مدل های اینورتر و معمولی است و در مدل های معمولی فاکتور سرعت ثابت می ماند.

از طرف دیگر مدل اینورتور در مقایسه با نوع معمولی دارای مزیت هایی از جمله قیمت مقرون به صرفه، عمر مفید بالاتر، آلودگی صوتی کمتر و گرمایش و سرمایش سریع تر است.

حال که به صورت مختصر با داکت اسپلیت ها آشنا شدید. وقت آن رسیده تا با وب سایت های مختلفی که اقدام به فروش این تجهیزات می کنند، آشنا شوید.

ترب

ترب در واقع ی موتور جستجوی خرید است که حدود ۸ سال از فعالیت آن می گذرد. در این وب سایت می توانید به صورت شفاف قیمت های ارائه گردیده در حوزه کالاهای مختلف از جمله خرید انواع داکت اسپلیت را مقایسه کنید.

 

اگر عبارت داکت اسپلیت را در این وب سایت جستجو کنید، فهرستی متنوع از انواع این محصول را مشاهده خواهید کرد. شما می توانید با تعیین محدوده قیمت، وضعیت کارکرد دستگاه، فهرستی از انواع داکت اسپلیت را در اختیار داشته باشید. در نهایت با مقایسه محصولات موجود می توانید اقدام به سفارش کالا کنید. مهمترین ایراد این وب سایت محدودیت در اعمال فیلترهای مدنظر مشتریان است.

معرفی بهترین سایت های خرید داکت اسپلیت

دما تجهیز

حدود ۱۹ سال از فعالیت دمـا تجهیــز در حوزه مجموعه تخصصی و مهندسی فروش تجهیزات سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع می گذرد. با جستجوی عبارت داکت اسپلیت در وب سایت دما تجهیز، مجموعه ای جامع از اطلاعات و مشخصات فنی، ویژگی‌ ها و راهنمای انتخاب محصول، در کنار بهترین قیمت‌ ها، در اختیارتان قرار می گیرد.

همچنین فاکتورهایی مانند ظرفیت، نوع عملکرد، نوع کمپرسور، سازنده و محدوده قیمت، از دیگر امکاناتی است که این سایت برای خرید داکت اسپلیت در اختیارتان قرار می دهد.

مایسا

یکی دیگر از درگاه های فعال در زمینه فروش انواع داکت اسپلیت، مایسا با قدمت حدود ۱۱ ساله است. برای خرید داکت اسپلیت از این وب سایت نیاز به انجام کار ویژه ای ندارید. همانند سایر درگاه های دیگر، مایسا هم امکان اعمال برخی فیلترها را برای مشتریان فراهم کرده است.

نقطه قوت این وب سایت امکان محاسبه هزینه نصب، درخواست کارشناس و محاسبه ظرفیت ساختمان برای انتخاب بهتر محصول است.

ایمالز

یکی دیگر از جستجوگرهای فعال کالا و فروشگاه اینترنتی ایمالز است. این جستجوگر خریداران را به فروشندگان متصل می کند و در نهایت فرایند خرید را ساده سازی می کند.

فضای رقابتی موجود در این درگاه به خریدار کمک می کند تا به عنوان مثال برای خرید داکت اسپلیت، از ارزانترین تا گرانترین قیمت محصول، به صورت یکجا در اختیار مشتریان قرار گیرد.

با جستجوی عبارت داکت اسپلیت در این وب سایت، فهرستی متنوع از انواع برندها و فروشگاه های عرضه کننده این محصول در اختیارتان قرار می گیرد.

با مشاهده عملکرد هر فروشنده و امتیازات کاربران، می توانید راحت تر برای خرید داکت اسپلیت تصمیم گیری کنید.

خرید داکت اسپلیت از آرتانسیم

گروه صنعتی آرتانسیم تهویه از دیگر تولیدکنندگان مطرح و شناخته گردیده در حوزه طراحی، تولید و عرضه انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی است. این گروه از سال ۹۰ تولیدات خود را مطابق با فناوری های روز دنیا طراحی و روانه بازار کرده است.

اگر قصد خرید داکت اسپلیت ایرانی با کیفیت را دارید، می توانید روی آرتانسیم به عنوان یکی از عرضه کنندگان معتبر که بالاترین استانداردها را در تولیدات خود رعایت می کند، حساب ویژه باز کنید.

مهمترین وجه تمایز گروه صنعتی آرتانسیم با سایر رقبا، بهره مندی از کارخانه‌ تولیدی مجهز و کادری کم ‌نظیر از مهندسین و متخصصین با تجربه است که در راستای تولید و کارآفرینی و عرضه محصولات قابل رقابت با برندهای مطرح جهانی فعالیت می کند.

برای خرید داکت اسپلیت آرتانسیم کافی است از منوی وب سایت، گزینه داکت اسپلیت را انتخاب کنید. فهرستی متنوع از محصولات این شرکت با قابلیت مقایسه ویژگی ها و قیمت ها برای شما به نمایش می آید.

معرفی بهترین سایت های خرید داکت اسپلیت

کلام آخر؛

خرید داکت اسپلیت یکی از فاکتورهایی است که امروزه برای بهبود تهویه مطبوع ساختمان ها به صورت جدی توسط سازندگان دنبال می شود. یکی از بهترین مزیت های داکت اسپلیت ها، نحوه جانمایی آنها در ساختمان ها و همچنین امکان کانال کشی به فضاهای مختلف است. قابلیتی که استفاده از آن را در مقایسه با انواع کولر گازی مقرون به صرفه تر می کند.

در اختیار داشتن اطلاعات به روز برای خرید داکت اسپلیت امری ضروری است. در این مقاله برخی از سایت های فعال در زمینه فروش داکت اسپلیت را زیر ذره بین بردیم. این محصول دارای نمونه های خارجی و داخلی متنوعی است. بنابراین؛ اگر برای خرید داکت اسپلیت ایرانی با کیفیت تصمیمتان را گرفته اید. پیشنهاد ما به شما محصولات آرتانسیم تهویه است.

این گروه تولیدی و صنعتی با بهره مندی از متخصصین با تجربه توانسته بهترین محصولات در حوزه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی را طراحی و به بازار عرضه کند.

مطمئنا با مرور محصولات موجود و مشاوره با کارشناسان این مجموعه می توانید بهترین داکت اسپلیت را متناسب با فضای موردنظرتان خریداری کنید.

روزیاتو

بررسی خرید و قیمت داکت اسپلیت از دیجی کالا

۵ بازديد

ساعدنیوز : بررسی خرید و قیمت داکت اسپلیت از دیجی کالا آیا با انواع داکت اسپلیت دیجی کالا آشنا هستید؟ آیا اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد داکت اسپلیت‌ها دارید؟ داکت اسپلیت‌ها از تجهیزات رایج سرمایشی و گرمایشی برای محیط‌های تجاری، اداری و مسکونی هستند.

آیا با انواع داکت اسپلیت دیجی کالا آشنا هستید؟ آیا اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد داکت اسپلیت‌ها دارید؟ داکت اسپلیت‌ها از تجهیزات رایج سرمایشی و گرمایشی برای محیط‌های تجاری، اداری و مسکونی هستند. داکت اسپلیت در دو دهه اخیر به یکی از پرکاربردترین سیستم‌های تهویه تبدیل شده است که البته به اسپلیت‌های کانالی هم شناخته می‌شوند. کانال‌های داکت اسپلیت از جنس پلی یوتان و گالوانیزه است که از همین طریق هوا را وارد محیط داخلی می‌کند. با این کانال‌ها هوای هر بخش به صورت جداگانه کنترل می‌شود، این یکی از مزایای بزرگ داکت اسپلیت است.

داکت اسپلیت دیجی کالا

داکت اسپلیت دیجی کالا و دیگر فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی؛ از دو بخش یونیت داخلی(هواساز) و یونیت خارجی(کندانسور) ساخته شده است. این دو بخش توسط لوله‌های مسی به یکدیگر متصل می‌شوند و هوای سرد یا گرم تامین گردیده را از طریق لوله‌ها وارد محیط داخلی می‌کنند.

اجزای داکت اسپلیت دیجی کالا

داکت اسپلیت از قطعات و اجزای زیادی ساخته شده است که از مهم‌ترین اجزای سازنده آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لوله مسی

هواساز و کندانسور از طریق لوله‌های مسی به یکدیگر متصل می‌شود.

ترموستات

این قطعه ترموستات میزان دمای دستگاه را تنظیم می‌کند. ترموستات می‌تواند با روشن یا خاموش کردن فن هواساز و کنترل شیربرقی دمای دستگاه را تنظیم کند.

کانال‌ها

این کانال‌ها هوا را به بخش‌های مختلف محیط داخلی منتقل می‌کنند.

کندانسور

کندانسور در یونیت خارجی قرار دارد و گاز موجود در داکت اسپلیت را به مایع تبدیل می‌کند.

کمپرسور

در حقیقت کمپرسور به عنوان مهم‌ترین قطعه داکت اسپلیت شناخته می‌شود. کمپرسور موجب فشرده‌سازی و افزایش فشار مبرد خواهد شد.

اجزا داکت اسپلیت

حال که کمی با داکت اسپلیت و اجزای آن آشنا شدید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع داکت اسپلیت، نحوه خرید داکت اسپلیت، قیمت داکت اسپلیت و مزایا و معایب آن آشنا شوید.

عملکرد داکت اسپلیت

انواع داکت اسپلیت دیجی کالا

در حقیقت داکت اسپلیت‌ها هم مانند سایر سیستم‌های تهویه انواع مختلفی دارند. داکت اسپلیت دیجی کالا از نظر کمپرسور و عملکرد، به دو نوع دور ثابت و اینورتر تقسیم می‌شود.

داکت اسپلیت اینورتر

این نوع داکت اسپلیت دور موتور متغیری دارد، همین امر باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود. به عنوان مثال می‌خواهید دمای محیط به 30 درجه برسد، دمای داکت اسپلیت را روی 30 درجه تنظیم کنید. هرچه دمای محیط به 30 درجه نزدیک‌تر می‌شود، دور موتور داکت هم کاهش پیدا می‌کند. بدین ترتیب میزان مصرف انرژی با رسیدن به دمای مورد نظر کاهش می‌یابد.

داکت اسپلیت دورثابت

این داکت اسپلیت برای سرمایش محیط داخلی از دمای ثبات و مشخصی استفاده می‌کند. همانطور که از نامش پیداست با دور ثابت کار می‌کند. به عنوان مثال اگر بخواهید دمای محیط را به 25 درجه برسانید، دمای داکت اسپلیت را روی 25 درجه تنظیم می‌کنید. سپس با رسیدن دما به این نقطه داکت اسپلیت خاموش می‌شود، در این نوع داکت اسپلیت، میزان مصرف انرژی به دلیل دور ثابت کمپرسور بسیار بالا است.

انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت دیجی کالا با توجه به نوع کمپرسوری که دارند به سه دسته روتاری، اسکرال و پیستونی تقسیم می‌شوند.

  1. کمپرسور روتاری
    این نوع کمپرسور از نوع کمپرسورهای قلمی و نسل جدیدی هستند که از آن برای مناطق معتدل و شهرهای شمالی کشور استفاده می‌شود.

  2. کمپرسور اسکرال
    این نوع کمپرسورها مارپیچ یا حلزونی شکل هستند که دارای دو صفحه ثابت و متحرک است و نسبت به سایر دستگاه‌های تهویه هوا عملکرد بسیار بهتر و قیمت بالاتری دارد.

  3. کمپرسور پیستونی
    اولین و قدیمی‌ترین کمپرسور داکت اسپلیت، کمپرسور پیستونی است. عملکرد فشرده‌سازی در این داکت اسپلیت از طریق پیستون و سیلندر انجام می‌شود.

لیست قیمت داکت اسپلیت در دیجی کالا

داکت اسپلیت دیجی کالا با توجه به نوع برند، ظرفیت دستگاه، میزان مصرف انرژی، ابعاد و اندازه، نوسانات بازار قیمت ثابتی ندارد. همه‌ی این عوامل می‌تواند در قیمت داکت اسپلیت دیجی کالا تاثیرگذار باشند. قیمت داکت اسپلیت دیجی کالا با توجه به نوع کاربرد و ظرفیتی که دارد (ظرفیت18000 تا 60000) بین 20 تا 150 میلیون تومان است. در زمان خرید داکت اسپلیت به قیمت روز دستگاه توجه کنید.

قیمت داکت اسپلیت

مزایای خرید از دیجی کالا

خرید داکت اسپلیت دیجی کالا قطعا مزایای بسیاری دارد که متقاضیان خرید آن را به سایر دستگاه‌های تهویه ترجیح می‌دهند.

  • در زمان خرید داکت اسپلیت دیجی کالا می‌توانید قیمت روز داکت اسپلیت را مشاهده کنید.

  • داکت اسپلیت می‌تواند هوای تازه را با بیشترین میزان اکسیژن برای محیط داخلی تامین کند.

  • داخل داکت اسپلیت فیلترهای مختلفی تعبیه گردیده که می‌تواند هوای تازه را بدون آلودگی وارد محیط کند.

  • این دستگاه دمای هر واحد و اتاقی را به صورت مستقل تامین می‌کند.

  • از این دستگاه می‌توان برای گرمایش محیط هم استفاده کرد.

معایب خرید از دیجی کالا

داکت اسپلیت دیجی کالا، مانند سایر سیستم‌های تهویه بی‌عیب نیست. اما این معایب به اندازه‌ای نیستند که مزایای داکت اسپلیت را ناچیز جلوه دهند.

  • کل اتاق‌ها و سالن به صورت یکنواخت هم‌دما می‌شوند.

  • صدای داکت اسپلیت در زمان روشن بودن کمی بالاست، با قرار دادن آن درون سقف کاذب صدای آن در زمان روشن بودن کمتر خواهد شد.

خرید داکت اسپلیت در آرتانسیم

گروه صنعتی آرتانسیم یکی از بهترین تولیدکنندگان داخلی این محصول است. آرتانسیم با بهره‌گیری از تجهیزات به روز و مدرن و البته طبق استانداردهای جهانی، سیستم‌های تهویه با کیفیت مناسب را وارد بازار کرده است. مهندسان و طراحان این گروه صنعتی به دنبال ارائه یک محصول با کیفیت و کاربردی هستند تا با برندهای مطرح جهان در این صنعت به رقابت بپردازند.
برای مشاهده محصولات آرتانسیم (داکت اسپلیت، مینی چیلر، فن کویل، چیلر، هواساز، روف تاپ پکیج) و اطلاع از قیمت و جزئیات آن‌ها می‌توانید به وب‌سایت آرتانسیم مراجعه کنید.

داکت اسپلیت

خرید اسپلیت دیجی کالا

امروزه با پیشرفت تکنولوژی سیستم‌های تهویه مطبوع جدید و با کیفیتی ساخته شده است. این سیستم‌ها با توجه به عملکرد و ویژگی‌هایی که دارند در اماکن مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. داکت اسپلیت یکی از سیستم‌های تهویه مستقلی است که بیشتر در محیط‌های مسکونی و تجاری زیر 150 متر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در این مطلب سعی کردیم تا درباره داکت اسپلیت دیجی کالا، انواع داکت اسپلیت و مزایا و معایب آن اطلاعات کامل و جامعی در اختیارتان قرار دهیم. داکت اسپلیت‌ها یکی از بهترین سیستم‌های تهویه هستند که به دلیل کاربرد و مزایایی که دارند، در میان سایر سیستم‌های تهویه طرفدار بسیاری پیدا کرده‌اند.

آشنایی با سیستم های تهویه مطبوع

۶ بازديد

 آشنایی با سیستم های تهویه مطبوع

تهویه مطبوع یک سیستم است. در این سیستم یا فرایند، تجهیزات مربوط به تأمین و بهبود کیفیت هوا به صورت زنجیره وار فعالیت می کنند تا هوای مناسب به شما برسد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در هنگام تجهیز یک آپارتمان، منزل و یا کارخانه صنعتی، همیشه این سوال به وجود می‌آید که بهترین سیستم تهویه مطبوع برای من کدام است؟ برای سرمایش و گرمایش از چه ابزاری استفاده کنم؟ کدام مدل چیلر برای من مناسب‌تر است؟ و دیگر سوالاتی از این دست که در این مطلب به برخی از آنها پاسخ خواهیم داد.

 آشنایی با سیستم های تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانیم که تهویه مطبوع یک سیستم است. در این سیستم یا فرایند، تجهیزات مربوط به تأمین و بهبود کیفیت هوا به صورت زنجیره وار فعالیت می‌کنند تا هوای مناسب به شما برسد.

فرآیند تهویه مطبوع به صورت خودکار یا ثابت، شرایط هوای محل یا محفظه خاصی را مطابق نیاز شما نگاه می‌دارد.

قدم اول در تشخیص بهترین سیستم تهویه مطبوع نوع کاربرد و کارایی مورد انتظار از محصول است. دومین قدم، تعیین بودجه در نظر گرفته شده برای این منظور است و قدم بعدی نیز، شناخت انواع دستگاه‌ها و انتخاب از میان آنهاست.

داکت اسپلیت

یکی از مرسوم ترین سیستم‌های تهویه مطبوع، که شاید بهترین انتخاب برای شما نیز باشد، داکت اسپلیت است. اسپلیت یا همان کولرگازی کارایی مشخصی برای همه شما دارد. تفاوت اسپلیت و داکت اسپلیت را می‌توان شکل بهره برداری از آن جستجو کرد.

می‌توان گفت که داکت اسپلیت ها، برخلاف کولرگازی از یک یونیت یا دستگاه داخلی استفاده می‌کنند. برعکس کولرگازی، در داکت اسپلیت، هر فضا یا اتاق یک دستگاه جداگانه وجود ندارد و دمای محیط از یک منبع داخلی تنظیم می‌شود.

سیستم داکت اسپلیت به علت وجود کویل آب گرم در یونیت داخلی، و چرخش آب گرم موتورخانه یا پکیج، گرمای هوا از طریق فن تأمین می‌شود. در حالی که سیستم اسپلیت، از برق و کمپرسور برای این منظور استفاده می‌کند.

به همین دلیل در داکت اسپلیت ها، یونیت خارجی یا همان کمپرسور در فصل زمستان از مدار خارج می‌شود که در گرمایش به صرفه تر است.

 آشنایی با سیستم های تهویه مطبوع

مزایا و معایب داکت اسپلیت

به نظر می‌رسد؛ خرید داکت اسپلیت یکی از بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع باشد، اما استفاده از آن با چالش‌هایی همراه است. اولین موضوع دمای یکسان محیط‌های گوناگون است. یعنی هنگام روشن شدن دستگاه، دمای آشپزخانه، پذیرایی و اتاق‌ها به حد یکسانی می‌رسد که شاید نیاز نباشد!

موضوع بعدی که از همین مورد اول نشأت می‌گیرد، مصرف بالای انرژی است. مثلاً هنگامی که قصد استفاده از اتاقی را ندارید، اما گرمایش یا سرمایش آن به دمای سایر اتاق‌ها می‌رسد و همین موضوع باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود.

صدای این دستگاه به علت وجود فن بزرگ‌تر نسبت به سایر دستگاه‌ها نیز مقداری بیشتر است.

فن کویل ها

در ادامه بررسی بهترین سیستم تهویه مطبوع برای شما، سراغ فن کویل ها می‌رویم. نقطه شایان ذکر اینکه فن کویل به صورت مستقل عمل نمی‌کند. در واقع فن و کویل به عنوان بخشی از فرایند سرمایش و گرمایش ساختمان و جزوی از سیستم تهویه مطبوع است.

نحوه عملکرد این بخش از تهویه مطبوع، به این شکل است که آب سرد تولیدی توسط چیلر یا مینی چیلر در نیمه اول سال، و آب گرم موتورخانه یا پکیج در نیمه دوم سال وارد فن کویل می‌شود.

سپس هوای اتاق‌ها درون فن کویل کشیده می‌شود و پس از تغییر دمای هوای دریافتی بوسیله لوله‌های آب، هوای مطبوع با دمای مورد نیاز به اتاق توسط فن دمیده می‌شود.

انواع فن کویل

در فرایند شناخت بهترین سیستم تهویه مطبوع، شناخت دسته بندی فن کویل ها ضروری است. فن کویل ها در دو شکل کلی دسته بندی می‌شوند. شکل اول در نوع لوله کشی آنهاست و شکل دوم در ساختار طراحی آنها.

در شکل اول فن کویل به دو دسته بندی دولوله و چهارلوله تقسیم می‌شود. به صورت معمول در سیستم خانگی از دو لوله استفاده می‌شود که در آن، یک مسیر برای ورود آب گرم و سرد و یک مسیر نیز برای خروج آب استفاده می‌شود.

فن کویل ها در یک دسته بندی دیگر به زمینی، دیواری، سقفی کاستی، سقفی توکار و سقفی کانالی پرفشار نیز تقسیم می‌شوند. هر کدام از انواع این فن کویل ها مزیت‌ها و معایبی به همراه خود دارند.

 آشنایی با سیستم های تهویه مطبوع

چیلر چیست و چه کارایی در تهویه مطبوع دارد؟

می‌خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که چیلر چیست؟ چیلر به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که به صورت خلاصه، خروجی آنها طی یک فرایند ترمودینامیکی، آب سرد خواهد بود.

چیلر گرما از محیطی جذب و به محیط دیگر انتقال می‌دهند و در این فرایند، آب خنک می‌شود. چیلرها هم برای تهویه مطبوع هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند و هم برای مصارف صنعتی که نیاز به خنک شدن آب دارند، مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

چیلرها به صورت کلی به دو دسته دیگر جذبی و تراکمی نیز تقسیم می‌شوند که هر کدام به صورت مفصل، زیرشاخه‌های متنوعی دارند.

جمع بندی تهویه مطبوع

ما در این مطلب تلاش کردیم تا به صورت مختصر و مفید، شما را با بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع آشنا کنیم. اما به یقین برای مشاوره و همچنین تصمیم گیری برای خرید سیستم تهویه مطبوع، داکت اسپلیت، چیلر و فن کویل می‌بایست کارشناسان خبره و مهندسان زبردست همراه شما باشند تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود. پیشنهاد ما استفاده از مشاوره تلفنی و آنلاین ما در آرتانسیم به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان تهویه مطبوع در ایران و خاورمیانه است.

تفاوت و مقایسه داکت اسپلیت با کولر گازی

۵ بازديد

تفاوت و مقایسه داکت اسپلیت با کولر گازی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

داکت اسپلیت، نوعی سیستم تهویه است که در مکان های مختلف نصب می گردد. این سیستم، وظیفه سرمایش و گرمایش مکان های گوناگون را به عهده دارد. نکته جالب این است که این دستگاه هم می تواند منازل را در فصول سرد برای شما گرم کند و هم می تواند برای سرد کردن در فصل های گرم سال به کار رود. کاربری این دستگاه امروزه بسیار زیاد است. به دلیل، صرفه جویی در انژری که دارد، جایگزین مناسبی برای کولر و بخاری است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ادامه مقاله همراه باشید.

سیستم داکت اسپلیت چیست؟

همانطو که در بالا گفته شد، داکت اسپلیت، یک سیستم گرمایشی_سرمایشی می باشد که در مکان های گوناگون کاربری دارد. بسیاری از افراد حتما مشاهده کرده اند که با قدم گذاشتن در یک محیط اداری یا یک خانه شیک، این سیستم بر روی سقف نصب شده است و بر حسب تابستان یا زمستان، به کار برده می شود.

این سیستم تهویه، از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول کندانسور نام دارد که به آن یونیت خارجی نیز گفته می شود. قسمت دوم آن هواساز نام دارد که به یونیت داخلی هم معروف است. اگر در این مقاله با آرتا نسیم همراه باشید، به طور کامل این سیستم گرمایشی_سرمایشی را به شما معرفی خواهیم کرد.

کندانسور و هواساز هر کدام از اجزای جداگانه ای تشکیل شده اند. یونیت خارجی یا کندانسور شامل قطعاتی مانند: فین، دینام، پروانه و کمپرسور است. یونیت داخلی یا هواساز هم از قطعاتی مثل: سینی، دینام، پروانه، کویل، فیلتر و اپراتور تشکیل شده است.

سیستم های سرمایشی_گرمایشی داکت اسپلیت، به صورت توکار درون سقف نصب می شوند. کانال کشی هایی که در درون ساختمان وجود دارد هوا را از طریق این سیستم به اتاق ها و قسمت های دیگر منتقل می کند.

نحوه گرمایش و سرمایش این سیستم با یکدیگر تفاوت هایی دارد. همانطور که گفته شد این دستگاه از قسمت های مختلف یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است. برخورداری دستگاه از این قطعات باعث می شود زمان گرم کردن، آب گرم درون دستگاه، محیط را گرم کند. اما به هنگام فصول گرم، این سیستم، مانند کولر گازی و اسپلیت عمل می کند.

 

کندانسور

کولر گازی چیست؟

داکت اسپلیت را به طور خلاصه در قسمت بالا شرح دادیم و قطعات تشکیل دهنده آن را معرفی کردیم. حال می خواهیم درباره کولر گازی توضیح مختصری بدهیم تا تفاوت های میان این دو دستگاه را متوجه شوید.

سال 1840، انقلابی عظیم در حوزه سیستم های خنک کننده رخ داد. در آن سال، مردم فلوریدا، به دلیل گرمای شدید هوا، جان خود را از دست می دادند. جان گوری، یکی از محققان و پزشکان که در آن دوره می زیست، به این فکر افتاد که برای حل مشکل گرما باید راه حلی را پیدا کند.

جان به این نتیجه رسید که باید یک دستگاه مصنوعی تولید شود تا بتواند هوا را خنک کند. در آن دوران، مردم یخ هایی را از مکان های دور مانند دریاچه های یخ شمال کشور آمریکا، نیاز داشتند تا جمع آوری کنند و به خانه ها بیاورند.

این کار هزینه بسیار زیادی را در بر داشت و جابجایی آن یخ ها، کار دشواری بود. این ایده در ذهن جان گوری قوت بیشتری پیدا کرد و او توانست با استفاده از یک کمپرسور، سیستمی را بسازد که آب و بخار را به یخ تبدیل کند.

اولین و ابتدایی ترین ایده ساخت کولر را می توان مربوط به آن دوران دانست. جان توانست در سال 1851 این اختراع را به نام خود ثبت کند.

بررسی تفاوت اسپلیت و داکت اسپلیت

داکت اسپلیت، نوعی وسیله سرمایشی است که پنل های مخصوص به آن باید زیر سقف کاذب نصب شود. این دستگاه، علاوه بر سیستم سرمایشی دارای سیستم گرمایشی نیز هست.

کارکرد گرمایش و سرمایش در این دستگاه ها، به صورت کاملا جداگانه ای از یکدیگر عمل می کنند. کانال های تهویه داکت، با چشم قابل رویت نیستند. زیرا، در قسمت تحتانی سقف های کاذب قرار دارند.

دستگاه اسپلیت در واقع نوعی کولر گازی است. اسپلیت در معنای لغوی به معنای دو تکه می باشد. در حقیقت اسپلیت ها جدید ترین نوع کولر های گازی به شمار می روند که در بازار فروش خوبی داشته اند. تفاوت های این دو باعث گردیده است تا خریداران، با مقایسه این دو، در نهایت نتیجه بگیرند که داکت را خریداری نمایند.

 

انتخاب کولر گازی

داکت اسپلیت و کولر گازی هر دو وسیله های مناسبی جهت تهویه هوا هستند. برای انتخاب دقیق یک کولر گازی خوب، ابتدا باید به نوع کاربری آن و محل مورد نظر جهت استفاده دقت کنید.

اگر تحقیقات لازم را انجام ندهید ممکن است که در آینده از خرید آن، احساس نارضایتی به شما دست دهد. ظرفیت کولر های گازی با یکدیگر تفاوت دارد که این موضوع به هنگام خرید باید لحاظ شود.

انواع مدل های کولر گازی را می توان به : کولر های دو تکه یا اسپلیت، مدل پنجره ای یا یونیت، پرتال، داکت اسپلیت، مولتی اسپلیت، سقفی و زمینی و ایستاده معرفی کرد.

هر کدام از این مدل ها، کارکرد جدا گانه ای دارند و به هنگام خرید باید به دقت به ویژگی های آن ها دقت کرد. اما کولر گازی ها هم مانند دیگر وسائل و ابزار ها، دارای معایب و فوایدی هستند.

از جمله فواید این دستگاه می توان به کمتر کردن آلودگی محیط، برخورداری از فیلتر ضد حساسیت، دارا بودن ظرفیت بالا در حالت سرمایش و گرمایش، نصب شدن آسان در مکان های گوناگون، کم بودن مصرف انرژی (به خصوص مدل اینورتر)، دارای بودن از قابلیت ترموستات دمایی، تنظیم دمای محیط به صورت اتوماتیک، عدم ایجاد آلودگی صوتی، تهویه بسیار مناسب و مطبوع و ... اشاره کرد. 

انتخاب داکت اسپلیت

انتخاب داکت در هر صورت برای خریدار به صرفه تر از انواع کولر گازی و اسپلیت است. برخورداری از سیستم گرمایش_سرمایش یکی از مزیت های مهم این دستگاه تهویه به شمار می رود.

داکت اسپلیت ایرانی

قیمت داکت اسپلیت و کولر گازی

قیمت داکت به مراتب بسیار بالاتر از اسپلیت است. شروع قیمت  داکت برای خریداران از 30 میلیون آغاز می شود و تا 100 میلیون هم با توجه به امکانات و خدمات در بازار وجود دارد. اما قیمت خرید اسپلیت از زیر 10 میلیون تومان آغاز می گردد و با توجه به امکانات بیشتر افزایش می یابد.

هزینه مصرف برق اسپلیت و داکت اسپلیت

مصرف برق این دو دستگاه با توجه به نوع برند، متفاوت خواهد بود. هرچه قطعات مصرفی این دستگاه ها، مرغوب تر باشند، باعث کاهش هزینه و مصرف برق خواهند شد. برای درک بهتر این موضوع می توانید قبض های برق را نگاهی بیندازید و مقایسه کامل این دو را انجام دهید.

انتخاب اسپلیت یا داکت اسپلیت؟

انتخاب داکت اسپلیت یا اسپلیت، سوال بسیاری از خریداران و مشتریان است. با توجه به توضیحات جامعی که در بالا ارائه دادیم، می توانیم بگوییم کاربری و استفاده ای که داکت دارد برای افراد بهتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالب بالا مراجعه کنید.

بهترین داکت اسپلیت

خرید داکت اسپلیت

برای خرید داکت اسپلیت می توانید به فروشگاه اینترنتی تهویه مطبوع آرتانسیم تولیدکننده انواع داکت اسپلیت، چیلر و فن کویل و یا مراکز مجاز خرید این دستگاه ها، مراجعه داشته باشید. در مرحله اول برند مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس قیمت های آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید.